ЗВЕРНЕННЯ адміністрації виробничого підрозділу Козятинська дистанція колії до громадян

  • 291

Залізниця, яка всебічно сьогодні ввійшла в життя людей - є зоною підвищеної небезпеки. І це є застереженням не тільки для тих, хто працює у системі залізничного транспорту, а й для тих, хто так чи інакше зтикається з нею.

За останні роки значно збільшилась швидкість та інтенсивність руху поїздів, на окремих напрямках швидкість зросла до 160 км / год., а це означає, що за 1 секунду поїзд проходить відстань близько 30-40 метрів. Наприклад, при застосуванні машиністом поїзда екстренного гальмування , мінімальний гальмівний шлях рухомого складу ( при швидкості 120 км/год.) - складає не менше 1100 метрів, тому, ходити по залізничних коліях, переходити їх у невизначених місцях, порушувати правила перетинання залізничних колій та переїздів дуже небезпечно.

Станом на 15 березня 2023 року на станціях, перегонах територіях підрозділів АТ «Укрзалізниця» внаслідок наїзду залізничного рухомого складу, падіння з нього або інших видів впливу отримали травми різного ступеня важкості 51 стоння особа, в тому числі 30 - зі смертельним наслідком.Унаслідок ураження електричним струмом травмовано 4 дитини віком до 16 років, з них 2 дитини травмовано смертельно.

Проаналізувавши випадки невиробничого травматизму , що сталися з громадянами тільки на перегонах виробничого підрозділу «Козятинської дистанції колії» регіональної філії «Південно-Західна залізниця» АТ << Українська залізниця» за останні п’ять років травмовано 16 громадян, з них 13 травмовано смертельно. За жахливим збігом обставин, більшість випадків сталися на перегоні між станціями Козятин-2 -Бердичів- Михайленки та в межах міста Бердичів. Сумна статистика говорить сама за себе: тільки у 2022 році на перегонах виробничого підрозділу Козятинська дистанція колії загинули два громадянина.

У більшості випадків основними причинами травмування громадян є халатне ставлення потерпілих до власного життя і здоров’я: хтось прогулювався по залізничній колії, наче по тротуару, комусь було ліньки скористатись пішохідним мостом, або дочекатись, поки пройде поїзд , дехто сидів на краю посадкової платформи, спустивши ноги до колії. Це грубе порушення «Правил безпеки громадян на залізничному транспорті України» та «Правил поведінки громадян на залізничному транспорті України».

За кожним з цих випадків - людське горе, а цього можна було б уникнути, аби кожен з нас знав і дотримувався простих правил, викладених у « Правилах безпеки громадян на залізничному транспорті України», які є обов’язковими для всіх громадян.

 Отже, зважаючи на обставини, які склалися, аби запобігти нещасним випадкам, хочеться висловити декілька порад:

Категорично забороняється ходити по залізничних коліях та переходити через них в місцях, не призначених для цього. Пішоходам дозволяється переходити залізничні колії тільки по пішохідним мостам, переходам, тунелям, переїздам тощо. На станціях, де немає мостів і тунелів, громадянам належить;

переходити залізничні колі: у місцях, ооладнаних спеціальними настилами, біля яких встановлені покажчики Перехід через*колії».

При наближенні рухомого складу не можна перебігати через залізничні колії.'Очікуючи поїзда на пасажирській платформі, потрібно знаходитися на відстані не ближче 0,5 м від краю платформи або 2 м від крайньої рейки. Необхідно уважно прислуховуватися до оголошень, які робляться на станції по гучномовному зв’язку, про прибуття та відправлення поїздів. При наближенні поїзда треба зупинитися поза межами небезпечної зони, пропустити його і, впевнившись у відсутності рухомого складу, що пересувається по сусідніх коліях, почати перехід колії під прямим кутом.

 Якщо поїзд стоїть - не можна пролізати під вагонами, треба його обійти з голови чи хвоста на відстані не ближче 5 метрів. При цьому треба уважно дивитись, що діється на сусідній колії, щоб не потрапити під зустрічний поїзд.

 Також не можна наближатися до дротів контактної мережі, що розташовані над залізницею, на відстань ближче 2 метрів, тобто не перелізати через вагони. Треба знати і завжди пам’ятати - ці дроти знаходяться під напругою більше 27 тисяч вольт. Якщо такий дріт обірвався, до нього не можна наближатися на відстань ближче 10 м, щоб не бути ураженим електричним струмом. Виходити з такої небезпечної зони треба малими кроками, які не перебільшуватимуть довжину вашої ступні.

 Враховуючи збільшення випадків травмування громадян внаслідок наїзду рухомого складу, керівництвом АТ «Укрзалізниця» оголошено проведення в період з 23 березня до 28 квітня 2023 року «Місячника невиробничого травматизму на залізничному транспорті», що включає в себе проведення профілактично-роз’яснювальної роботи серед населення, учнів загальноосвітніх навчальних закладів, працівників підприємств, що розташовані в районах, прилеглих до залізничних колій.

Шановні громадяни, сподіваємося, що ці дуже прості поради допоможуть Вам нікоди не потрапляти у неприємні і небезпечні ситуації, збережуть Ваше життя і здоров’я. Колектив дистанції колії бажає Вам приємних та безпечних подорожей нашою українською залізницею.

Олександр Старушок,

начальник виробничого підрозділу Козятинська дистанція колії